Ошибка
  • XML Parsing Error at 1:88. Error 9: Invalid character

До уваги користувачів РРО! Про порядок заповнення граф 4, 5, 6 та 7 податкової накладної з 01.04.2016. З 1 травня збільшується мінімальна заробітна плата та мінімальний страховий внесок.

23.05.2016 09:05 Карина
Печать PDF

 

Які документи потрібно подати для отримання податкової знижки аби підтвердити понесені витрати?

До податкової знижки включаються витрати здійснені протягом звітного податкового року платником, які підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема:

- квитанціями;

- платіжними дорученнями;

- фіскальними або товарними чеками;

- прибутковими касовими ордерами;

- меморіальними ордерами тощо.

Крім того, понесені витрати підтверджуються копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача).

У зазначених документах обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

 

 

Якщо платником у минулому році не включено до декларації на отримання податкової знижки квитанцію з оплатою за навчання у 2014 році, чи можна такі витрати враховувати у декларації за 2015 рік?

Відповідно до пп.166.4.3 п.166.4 ст.166 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Увага, для платників податків - «гаряча лінія» !

04.05.2016 року з 15:00 до 16:00 години буде проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з  завыдувачем сектору адміністрування єдиного внеску ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області Турбіною І.В. на тему: «Адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

ДПІ у Київському районі м. Одеси нагадали,

що до завершення кампанії декларування – 2016 залишилися лічені дні

Про попередні результати кампанії декларування журналістам місцевих ЗМІ розповіли на брифінгу в ДПІ у Київському районі м. Одеси.

Перший заступник начальника ДПІ у Київському районі м. Одеси Артур Свіжак зазначив, що, незважаючи на досить непростий економічний стан, кампанія декларування відбувається у хорошому темпі, а задекларовані громадянами доходи є на рівні минулорічних показників.

Артур Свіжак також підкреслив, що 3 травня – останній день подання декларацій для платників податків, але для працівників фіскальної служби кампанія декларування продовжиться, оскільки всі декларації будуть піддані ретельному аналізу та будуть відпрацьовані категорії громадян, що не подали декларації та відповідно не сплатили податки до бюджету.

Про кількість поданих декларацій та суми задекларованих до сплати податків інформувала в.о. начальника управління податків і зборів з фізичних осіб Ольга Шведчикова.

До податкової інспекцій Київського району м. Одеси фізичними особами подано 660 декларацій про майновий стан і доходи. Задекларовано доходів на суму 174640 тис. грн., в тому числі:

- самозайнятими особами (нотаріуси, адвокати, арбітражні керуючі тощо) 171 декларації, задекларовано 5807 тис. грн.

- на доходи від отримання спадщини 221 декларацій. задекларовано 46074 тис. грн.

- 34 декларації на доходи від продажу майна. Задекларовано 988 тис. грн.

- від отримання орендної плати 45 декларацій, сума – 4152 тис. грн.

Сума всіх задекларованих громадянами доходів складає 174640 тис. грн. Доходи більше 1 млн. грн. задекларували 23 громадянина на суму 73777,3 тис. грн. Сума задекларованого громадянами до сплати податку на доходи фізичних осіб – 4218,6 тис. грн.н.

Фахівці також звернули увагу на особливості цьогорічної кампанії декларування, зокрема, змін зазнала форма декларації, яка стала простішою і тепер замість семи додатків містить чотири. Ця декларація є уніфікованою для трьох категорій декларантів  - підприємців на загальній системі оподаткування, само зайнятих осіб та фізичних осіб.

У цілому аналіз деклараційної кампанії 2016 року свідчить про досить високий рівень свідомості одиситів


Державні підпримства, які отримують прибуток,

сплачують податок на нерухомість на загальних підставах

Не є об'єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки об'єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності).

Тобто, звільнення від оподаткування можливе лише за умови одночасного виконання таких критеріїв:

1) створення їх органами державної влади, органами місцевого самоврядування;

2) фінансування лише за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів;

3) отримання статусу неприбутковості.

Документом, що підтверджує статус неприбутковості, є рішення про внесення організації (установи) в Реєстр неприбуткових організацій (установ), видане контролюючим органом ДФС за їх місцезнаходженням з присвоєнням відповідної ознаки неприбутковості.

Таким чином, об'єкти житлової та нежитлової нерухомості, що перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також створених ними організацій, які утримуються за рахунок відповідних бюджетів і отримують прибуток, оподатковуються податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на загальних підставах.

До уваги користувачів РРО!

Повідомляємо, що постановою Кабінету Міністрів України від 20 січня 2016 року №21 внесено зміни до Порядку технічного обслуговування та ремонту реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2004 року №601 (далі - постанова №21). Постановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2016 року №149 «Про вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для окремих сфер застосування» (далі - Вимоги) затверджено Вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій, що застосовуються під час здійснення операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та Вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій, що застосовуються під час здійснення операцій з приймання та переказу готівкових коштів через програмно-технічні комплекси самообслуговування.

Також наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 №13 «Про затвердження Положення про форму та зміст розрахункових документів, Порядку подання звітності, пов'язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок), форми №ЗВР-1 Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок)» зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11.02.2016 за №220/28350 (далі - наказ №13), затверджено, зокрема, Положення про форму та зміст розрахункових документів (далі - Положення №13).

Зазначені постанова №21 та наказ №13 розроблені з метою приведення існуючих нормативно-правових актів у відповідність до чинного законодавства України.

Про порядок заповнення граф 4, 5, 6 та 7 податкової накладної з 01.04.2016

ДПІ у Київському районі м. Одеси нагадує, що з 01.04.2016 податкова накладна складається за формою та у порядку, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за №137/28267 (далі – Порядок №1307).

Пунктом 201.2 статті 201 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) визначено, що форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Порядком №1307 передбачено, що податкова накладна та додатки до неї складаються в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.

Державною фіскальною службою України на головній сторінці офіційного веб-порталу (http://sfs.gov.ua) у розділі «Повідомлення та нагадування» надані роз’яснення щодо порядку заповнення граф 4, 5, 6 та 7 податкової накладної, починаючи з 01.04.2016

Відповідно до пункту 16 Порядку №1307 до граф 4 та 5 вносяться дані щодо одиниці виміру товарів/послуг.

Графи 4 та 5 податкової накладної заповнюються відповідно до Класифікатора системи позначень одиниць вимірювання та обліку (КСПОВО), чинного на дату складання податкової накладної.

У графі 4 зазначається умовне позначення відповідної назви одиниці вимірювання/обліку (українське), зазначеної у КСПОВО.

У разі складання зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у пункті 11 Порядку №1307, у графі 4 вказується «грн».

У разі, якщо товар/послуга, що постачається, має одиницю обліку, яка відсутня у КСПОВО, у графі 4 зазначається умовне позначення одиниці вимірювання таких товару/послуги, яке використовується для обліку та відображається у первинних документах;

у графі 5 – код відповідної одиниці вимірювання/обліку, зазначений у КСПОВО.

У разі, якщо у графі 4 зазначено умовне позначення одиниці виміру, яка відсутня в КСПОВО, графа 5 не заповнюється.

До графи 6 вносяться дані щодо кількості (об’єму, обсягу) постачання товарів/послуг.

У разі складання податкової накладної на повне постачання послуги або на суму коштів, що надійшла на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) у повному обсязі, у графі 6 податкової накладної зазначається «1».

У разі складання податкової накладної на часткове постачання послуги або на суму попередньої оплати частини вартості послуги у графі 6 зазначається відповідна частка наданої (оплаченої) послуги у вигляді десяткового дробу. Наприклад, у разі постачання частини послуги, яка відповідає половині обсягу, вказаного у договорі, або у разі отримання суми попередньої оплати у розмірі половини договірної вартості послуги у графі 6 вказується число «0,5».

У графі 7 податкової накладної зазначається ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ у гривнях з копійками, якщо інше не передбачено чинним законодавством.

З 1 травня збільшується мінімальна заробітна плата та мінімальний страховий внесок

З 1 травня 2016 року в Україні збільшуються розміри прожиткового мінімуму і мінімальної зарплати з 1378 грн. до 1450 грн.

Ставка для нарахування єдиного соціального внеску з 1 січня 2016 року становить 22% до визначеної бази нарахування. В пункті 5 статті 8 Закону Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» установлено порядок нарахування єдиного соціального внеску (далі - ЄСВ), якщо база його нарахування не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід. В такому випадку сума ЄСВ розраховується як добуток розміру мінімальної зарплати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), і ставки ЄСВ (22%).

Тому з 1 травня розмір мінімального страхового внеску становитиме 319,00 грн. (1450 грн. *22%).

На рівні мінімального страхового внеску повинні сплачувати ЄСВ за себе фізособи-підприємці платники єдиного податку та самозайняті особи.

Також зміниться максимальний розмір доходу, на який потрібно нараховувати ЄСВ: з 1 січня 2016 року він становить 25 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених в місяць нарахування доходу. Тобто з 1 травня він дорівнює 36250 грн. (1450 грн. * 25).

Відповідно збільшиться максимальний розмір нарахованого ЄСВ. З 1 травня він складе 7975 грн. (36250 грн. * 22%) або 3048,63 грн. (36250 грн. * 8,41%) при нарахуванні ЄСВ на зарплату працівника-інваліда, якщо роботодавцем є юридична особа.

Без змін залишаються наступні пільги, виплати та ставки податків:

- граничний розмір добових, сума податкової соціальної пільги, а також граничний розмір доходу, який дає право на неї;

- сума неоподатковуваного доходу у вигляді подарунків;

- сума нецільової благодійної допомоги;

- ставки єдиного податку для I і II групи;

- ставки податку на нерухоме майно.

Кредит або безповоротна фінансова допомога:

оподаткування неприбутковою установою

Відповідно до п.п. 14.1.258 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) фінансовий кредит – кошти, що надаються банком-резидентом або нерезидентом, що кваліфікується як банківська установа згідно із законодавством країни перебування нерезидента, або резидентами і нерезидентами, які мають згідно з відповідним законодавством статус небанківських фінансових установ, а також іноземною державою або його офіційними агентствами, міжнародними фінансовими організаціями та іншими кредиторами – нерезидентами юридичній чи фізичній особі на визначений строк для цільового використання та під процент.

Поворотна фінансова допомога – сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов’язковою до повернення (п.п. 14.1.257 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Пунктом 133.4 ст. 133 ПКУ встановлено, що не є платниками податку на прибуток неприбуткові підприємства, установи та організації.

Доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами (п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПКУ).

Постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року №228 затверджено Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ (далі – Порядок).

Кошторис бюджетної установи (далі – кошторис) – основний плановий фінансовий документ бюджетної установи, яким на бюджетний період встановлюються повноваження щодо отримання надходжень і розподіл бюджетних асигнувань на взяття бюджетних зобов’язань та здійснення платежів для виконання бюджетною установою своїх функцій та досягнення результатів, визначених відповідно до бюджетних призначень (п. 1 Порядку).

Отже, не підлягають оподаткуванню суми кредиту або безповоротної фінансової допомоги, отримані неприбутковою бюджетною установою за умови, що кошторис такої неприбуткової бюджетної установи передбачає зазначені доходи. При цьому доходи у вигляді сум кредиту або безповоротної фінансової допомоги повинні використовуватись виключно для фінансування видатків, передбачених кошторисом, на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами. У разі недотримання цих умов така неприбуткова організація підлягає виключенню з Реєстру згідно з підпунктами 133.4.3 та 133.4.4 п. 133.4 ст. 133 ПКУ.

Оподаткування доходів фізичної особи від оренди майна

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається, зокрема, дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому п. 170.1 ст. 170 Податкового кодексу України.

Такі доходи, отримані фізичною особою оподатковуються за ставками 15% та/або 20% на суму перевищення, якщо сума доходу в розрахунку на місяць перевищує 10-кратний розмір мінімальної заробітної плати (у 2015 – 12180 грн). Окрім цього, орендні доходи оподатковуються й військовим збором за ставкою 1,5%.

Якщо орендар є фізичною особою, яка не є суб’єктом господарювання, особою, відповідальною за нарахування та сплату (перерахування) податку до бюджету, є платник податку – орендодавець.

При цьому:

а) такий орендодавець самостійно нараховує та сплачує податок до бюджету в строки, встановлені Податковим кодексом України для квартального звітного (податкового) періоду, тобто протягом 40 календарних днів, після останнього дня такого звітного (податкового) кварталу, сума отриманого доходу, сума сплаченого протягом звітного податкового року податку та податкового зобов’язання за результатами такого року відображаються у річній податковій декларації;

б) у випадку вчинення нотаріальної дії щодо посвідчення договору оренди об’єктів нерухомості нотаріус зобов’язаний надіслати інформацію про такий договір контролюючому органу за податковою адресою платника податку-орендодавця за формою та у спосіб, встановленими Кабінетом Міністрів України. За порушення порядку та/або строків подання зазначеної інформації нотаріус несе відповідальність, передбачену законом за таке порушення.

Водночас відповідно до п.п. 170.1.6. п. 170.1 ст. 170 Податкового кодексу України суб’єкти господарювання, які провадять посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості (рієлтери), зобов’язані надіслати інформацію про укладені за їх посередництвом цивільно-правові договори (угоди) про оренду нерухомості до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації в строки, передбачені для подання податкового розрахунку, за встановленою формою.

За порушення порядку та/або строків подання зазначеної інформації рієлтер також несе передбачену законом відповідальність за такі порушення.

Слід зазначити, що нерухомість, яка належить фізичній особі-нерезиденту, надається в оренду виключно через фізичну особу-підприємця або юридичну особу-резидента (уповноважених осіб), що виконують представницькі функції такого нерезидента на підставі письмового договору та виступають його податковим агентом стосовно таких доходів. Нерезидент, який порушує норми цього пункту, вважається таким, що ухиляється від сплати податку.

Торгівля з автомобіля: що зазначати у реквізиті

«Адреса господарської одиниці» для реєстрації РРО та касовому чеку

Відповідно до пункту 1 розділу ІІ Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Мінфіну від 21.01.2016 року № 13, фіскальний касовий чек на товари (послуги) – розрахунковий документ, надрукований реєстратором розрахункових операцій при проведенні розрахунків за продані товари (надані послуги). Касовий чек повинен містити обов’язкові реквізити, зокрема адресу господарської одиниці суб’єкта господарювання (пункт 2 розділ ІІ Положення).

Адреса господарської одиниці – адреса, яка зазначена в документі на право власності чи користування господарською одиницею (пункт 2 розділ І Положення).

Згідно з пунктом 14 глави 2 розділу ІІ Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 28.08.2013 р. № 417, після отримання належним чином оформлених документів для реєстрації РРО контролюючий орган надає суб’єкту господарювання реєстраційне посвідчення РРО, що засвідчує реєстрацію даного РРО в Державній фіскальній службі України, в якому зазначається, зокрема адреса господарської одиниці, що відповідає податковій адресі суб’єкта господарювання.

Таким чином, якщо суб’єкт господарювання здійснює торгівлю через засоби пересувної торгівельної мережі (автомагазини, авторозвозки, автоцистерни, тощо), тобто у нього відсутній дозвіл на розміщення господарської одиниці, то у рядку 2 «Адреса господарської одиниці» касового чеку зазначається адреса суб’єкта господарювання, що зазначена в реєстраційному посвідченні виданому на РРО.

Уряд підтримав ініціативу ДФС щодо оптимізації структури

та запровадження однорівневої системи адміністративного оскарження

Урядом прийнято рішення повторно, після перепогодження, подати на розгляд Верховної Ради України низку законопроектів, розроблених за ініціативою ДФС у рамках інституційної реформи відомства.

У законопроектах пропонується збільшити кількість заступників Голови ДФС за функціональним принципом для забезпечення інституційних змін, утворити єдиний територіальний орган ДФС на рівні регіону для оптимізації територіальних органів Служби та, відповідно, скорочення чисельності. Також для спрощення розгляду скарг платників податків ініціюється запровадження однорівневої системи адміністративного оскарження рішень контролюючих органів. Такі зміни у рамках податкової реформи є кроками до перетворення ДФС з фіскального органу на сервісну службу шляхом надання високоякісного сервісу платникам податків, а також забезпечить виконання зобов’язань у рамках співробітництва з МВФ.

Нагадаємо, що зазначені законопроекти були розроблені та подані на розгляд Верховною Радою України ще в червні минулого року, але тоді вони були відкликані.

Доходи у негрошовій формі – як відобразити у ф.№1ДФ застосування коефіцієнта

Згідно з п. 164.5 ст. 164 Податкового кодексу України, під час нарахування доходів у будь-якій негрошовій формі базою оподаткування є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, помножена на коефіцієнт, який обчислюється за такою формулою К = 100 : (100 - Сп), де К - коефіцієнт; Сп - ставка податку, встановлена для таких доходів на момент їх нарахування.

До наведеної формули застосовується діюча у 2016 році ставка податку 18 відсотків (тобто, для ставки податку 18 відсотків - коефіцієнт 1,21951).

Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 (далі - Порядок).

Відповідно до п. 3.2 розділу III Порядку у графі 3а "Сума нарахованого доходу" податкового розрахунку за ф. 1ДФ відображається (за звітний квартал) дохід, який нараховано фізичній особі відповідно до ознаки доходу згідно з довідником ознак доходів, наведеним у додатку до Порядку. У разі нарахування доходу його відображення у графі 3а є обов'язковим незалежно від того, виплачені такі доходи чи ні.

Нарахований дохід відображається повністю, без вирахування податку на доходи фізичних осіб, страхових внесків до Накопичувального фонду, у випадках, передбачених законом, - обов'язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, які відповідно до закону сплачуються за рахунок заробітної плати працівника, суми податкової соціальної пільги за її наявності та військового збору (у періоді його справляння).

У графі 3 "Сума виплаченого доходу" податкового розрахунку за ф. 1ДФ відображається сума фактично виплаченого доходу платнику податку податковим агентом (п. 3.3 розділу III Порядку).

Враховуючи, що коефіцієнт, передбачений п. 164.5 ст. 164 Кодексу, застосовується для визначення бази оподаткування, тому у разі надання платнику податку доходів у негрошовій формі, суми нарахованого доходу у графах 3а "Сума нарахованого доходу" та 3 "Сума виплаченого доходу" податкового розрахунку за ф. 1ДФ відображаються з урахуванням цього коефіцієнта.

Як врахувати амортизаційні різниці у декларації за 2015 рік

Згідно з пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу об'єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу III "Податок на прибуток підприємств" Кодексу.

Різниці, які виникають при нарахуванні амортизації необоротних активів, формуються відповідно до вимог ст. 138 Кодексу.

Відповідно до положень п. 138.1 та п. 138.2 ст. 138 Кодексу фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму нарахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності та зменшується на суму розрахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до п. 138.3 ст. 138 Кодексу.

Розрахунок амортизації основних засобів або нематеріальних активів здійснюється відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності з урахуванням обмежень, встановлених пп. 14.1.138 п. 14.1 ст. 14 розділу I, пп. 138.3.2 - 138.3.4 Кодексу. При такому розрахунку застосовуються методи нарахування амортизації, передбачені національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, крім "виробничого" методу (пп. 138.3.1 п. 138.3 ст. 138 Кодексу).

Згідно з п. 11 підрозділу 4 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу при розрахунку амортизації основних засобів та нематеріальних активів відповідно до п. 138.3 ст. 138 Кодексу балансова вартість основних засобів та нематеріальних активів станом на 01.01.2015 має дорівнювати балансовій вартості таких активів, що визначена станом на 31.12.2014 р. відповідно до ст. ст. 144 - 146 та 148 розділу III Кодексу у редакції, що діяла до 1 січня 2015 року.

Таким чином, амортизація основних засобів, нарахована згідно з правилами бухгалтерського обліку у 2015 році, збільшує фінансовий результат до оподаткування у Декларації з податку на прибуток за 2015 рік; одночасно амортизація основних засобів, розрахована відповідно до п. 138.3 ст. 138 Кодексу за 2015 рік, зменшує фінансовий результат до оподаткування у цій декларації.

Як зберігати електронні податкові накладні

ДПІ у Київському районі м. Одеси коментує порядок зберігання електронних податкових накладних і розрахунків коригування для їх надання контролюючим органам при перевірці.

Суб’єкти електронного документообігу повинні зберігати електронні документи на електронних носіях інформації у формі, що дозволяє перевірити їх цілісність. Це стосується і податкових накладних і розрахунків коригування, складених в електронній формі.

При цьому оригіналом електронного документу вважається електронний екземпляр з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису.

Під час проведення перевірки платники ПДВ зобов'язані надати контролерам доступ до таких електронних носіїв інформації, а у випадках, визначених законом, також надати копії податкових накладних і розрахунків коригування до податкових накладних, завірені в порядку, встановленому законодавством.

Звіти щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів

необхідно подати до 10 травня 2016 року

Форми звітності з виробництва й обігу спирту етилового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядки їх заповнення затверджені наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 № 49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення».

? Звітність подають суб’єкти господарювання, які отримали ?ліцензії на види діяльності, пов’язані з виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

Звіти необхідно складати окремо за кожний місяць до 10 числа місяця, що настає за звітним, та подавати до органів фіскальної служби за основним місцем обліку суб’єкта господарювання.

Наказ №49 з додатками до нього розміщено на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України за посиланням:http://sfs.gov.ua/ zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/67556.html

Дохід від продажу автомобілів необхідно задекларувати

Дохід, отриманий фізичною особою-громадянином України від продажу (обміну) протягом року двох і більше об’єктів рухомого майна, наприклад, легкового автомобіля, мотоцикла, мопеда, підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5%.

У разі продажу протягом звітного податкового року одного з об’єктів рухомого майна (автомобіля, мотоцикла чи мопеда) – дохід не оподатковується.

Податківці зазначають, якщо податок на доходи фізичних осіб від продажу рухомого майна сплачено до бюджету до нотаріального посвідчення договору купівлі - продажу, то такий продавець не зобов’язаний подавати податкову декларацію про отримані доходи від вказаних операцій.

Якщо податок на доходи фізичних осіб не сплачено до нотаріального посвідчення договору купівлі - продажу, то продавець зобов’язаний до 1 травня подати до органу ДФС за місцем своєї реєстрації декларацію про майновий стан і доходи.

Нагадаємо, порядок оподаткування операцій з продажу або обміну об’єктів рухомого майна визначений статтею 173 Податкового кодексу.

Операції з повернення товарів після гарантійного ремонту не підлягають оподаткуванню

Відповідно до підпунктів «а – в» п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ) об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких згідно зі ст. 186 ПКУ розташоване на митній території України та ввезення товарів на митну територію України.

Згідно з пп. 14.1.191 п. 14.1 ст . 14 ПКУ постачання товарів – це будь-яка передача права на розпорядження товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.

Порядок гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2002 №506 (далі – Порядок №506). Пунктом  26 Порядку №506 визначено, що гарантійний ремонт полягає у виконанні робіт, пов’язаних з усуненням недоліків товару для забезпечення використання його за призначенням протягом гарантійного терміну експлуатації. Усунення недоліків здійснюється шляхом заміни чи ремонту комплектуючого виробу або окремої складової частини, а також виконання регулювальних робіт відповідно до вимог нормативних документів.

Таким чином, при отриманні платником податку товару для здійснення гарантійного ремонту та відповідно подальшого повернення (передачі) його власнику (споживачу) після повернення такого гарантійного ремонту не відбувається операції з постачання товарів.

Враховуючи викладене, при здійсненні платником податку операцій з повернення (передачі) власнику (споживачу) товару після проведення гарантійного ремонту об’єкта оподаткування ПДВ не виникає, а отже, обов’язок щодо нарахування податкових зобов’язань з ПДВ у такого платника за вказаною операцією відсутній.

При цьому операції платника податку з надання послуг із проведення гарантійного ремонту товарів є об’єктом оподаткування ПДВ. База оподаткування таких операцій визначається виходячи із вартості таких послуг, які оплачуються виробником товарів, щодо яких проводився гарантійний ремонт.

Подавати декларацію для отримання податкової знижки можна до кінця року

В ДПІ у Київському районі м. Одеси розповіли, що фізичні особи, які не є суб’єктами господарювання, можуть скористатися правом на податкову знижку.

Платники податків можуть зменшити свій загальний річний оподаткований дохід у вигляді заробітної плати на певну суму витрат. Зокрема, витрати на сплату процентів за іпотечним кредитом, на оплату вартості свого навчання та/або вартість навчання члена сім’ї першого ступеня споріднення, який не отримує зарплату, на сплату страхового внеску за договором довгострокового страхування життя, втрати на штучне запліднення, витрати на усиновлення, на переобладнання транспортного засобу для роботи на альтернативних видах палива, витрати щодо придбання або будівництва житла та ін.

Слід відмітити, що такі витрати повинні бути документально підтверджені. Крім того, Податковим кодексом установлено обмеження щодо не перевищення суми нарахованої платником податку податкової знижки суми загального оподатковуваного доходу платника, одержаного протягом року як заробітна плата.

Для отримання податкової знижки платник податків повинен подати за підсумками року декларацію про майновий стан і доходи.

Нагадуємо, що подавати декларацію про майновий стан і доходи з метою отримання податкової знижки можна до кінця року.

 

Обновлено 23.05.2016 09:35
 

Newsflash

Первомай — Праздник весны

Первомай Праздник весны, День международной солидарности трудящихся .

Этот праздник  берет свое начало в  Америке, в 19 веке. В этот день 1886 года в Чикаго американские рабочие вышли с протестами на улицы, требуя ввести восьмичасовый рабочий день. Забастовка  и   митинг переросли  в кровопролитные стычки с полицией.

В июле 1889 в память о погибших, Парижский конгресс ІІ Интернационала объявил 1 мая Днем солидарности рабочих всего мира.г.,

Однако Майские праздники имеют еще более древнюю историю.

 

п»їп»їп»ї