Ошибка
  • XML Parsing Error at 1:84. Error 9: Invalid character

Умови переходу на спрощену систему оподаткування протягом звітного року для фізичної особи підприємця. Змінили вид діяльності - повідомте фіскальний орган. Внесено зміни до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку.

01.04.2016 12:34 Карина
Печать PDF

Умови переходу на спрощену систему оподаткування протягом звітного року для фізичної особи підприємця


Відповідно до пп.298.1.4 п.298.1 ст.298 Податкового кодексу України суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.

Перехід на спрощену систему оподаткування суб’єкта господарювання може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в п. 291.4 ст.291 Податкового кодексу України. До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік, який визначається з дотриманням вимог, встановлених Главою 1 Розділу XIV Податкового кодексу України.

 

 

Чи звільняються ФОП платники єдиного податку від сплати єдиного внеску на час відпустки та за період хвороби?


Фізичні особи - підприємці на спрощеній системі оподаткування першої чи другої групи, на час відпустки, а також за період хвороби залишаються платниками спрощеної системи оподаткування, та мають обов’язок щодо сплати єдиного внеску незалежно від того отримували вони дохід у цей період чи ні.

 


Чи може новозареєстрована фізична особа підприємець подати заяву про застосування спрощеної системи оподаткування шляхом надсилання вищезгаданої заяви на електронну скриньку ДПІ?

 


Відповідь: Відповідно до підпункту 298.1.1. пункту 298.1.  статті 298 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб'єкт господарювання подає до контролюючого органу заяву.

Заява подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один з таких способів:

1) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

2) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

3) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством;

4) державному реєстратору як додаток до реєстраційної картки, що подається для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця з урахуванням вимог пункту 291.5 статті 291 цього Кодексу. Електронна копія заяви, виготовлена шляхом сканування, передається державним реєстратором до контролюючого органу одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця згідно із Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Враховуючи вказане, заява може подаватися засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.


Увага, для платників податків - «гаряча лінія» !

06.04.2016 року з 15:00 до 16:00 години буде проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з  завідувачем сектору контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області Архіповою Н.В. на тему: «Акцизний податок».

Про особливості кампанії декларування - 2016 розповіли під час практикуму у ДПІ Київського району м. Одеси


Нещодавно у Державній податковій інспекції Київського району м. Одеси відбувся вже другий практикум, на якому була розглянута актуальна тема сьогодення «Особливості компанії декларування – 2016».

Як зазначила в.о начальника управління податків і зборів з фізичних осіб  Ольга Шведчикова з кожним роком підвищується розуміння та усвідомлення громадянами того, що декларувати свої доходи та сплачувати податки це не тільки конституційний обов’язок, але й індивідуальний внесок у добробут держави.

Посадовиця детально розповіла, які види доходів підлягають обов’язкому декларуванню та  про випадки, в яких декларація по майновий стан і доходи не подається.

В.о начальника управління податків і зборів з фізичних осіб Ольга Шведчикова звернула увагу на деякі відмінності цьогорічного декларування доходів від попередніх років. Так, для зручності платників податків запроваджено нову форму декларації, в якій об’єднано звітність з податку на доходи фізичних осіб та військовому збору.

Також акцентувала увагу присутніх, на тому, що декларуючи доходи, громадяни виконують не тільки свій конституційний обов’язок, а також  мають право на податкову знижку.

Право на податкову знижку дає можливість повернути частину податку на доходи фізичних осіб, сплаченого громадянами із заробітної плати у минулому податковому році. Платники податку, які бажають скористатися правом на податкову знижку за підсумками звітного 2015 року, повинні протягом 2016 року подати річну податкову декларацію до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси (місцем проживання, за яким він береться на облік як платник податків в контролюючому органі).

Також присутніх поінформовано про способи подачі декларації, особливий акцент було зосереджено на використанні електронного сервісу ДФС України «Декларування он-лайн».

На завершення практикуму в.о начальника управління податків і зборів з фізичних осіб Ольга Шведчикова звернулась до жителів Київського району м. Одеси не зволікати та своєчасно виконати свій обов’язок перед державою.


Змінили вид діяльності - повідомте фіскальний орган


Відповідно до п. 66.1 ст. 66 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є, зокрема:

· інформація органів державної реєстрації;

· документально підтверджена інформація, що надається платниками податків.

При виникненні змін у даних або внесення змін до документів, що подаються для взяття на облік, крім змін, які вносяться до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР), та змін, про які платник податків повідомив за основним місцем обліку, платник податків зобов’язаний подати контролюючому органу, в якому він обліковується, уточнені документи протягом 10 календарних днів з дня внесення змін до зазначених документів (п. 66.5 ст. 66 ПКУ).

Відповідно до ст. 9 Закону України від 15 березня 2003 року №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон № 755) із змінами в ЄДР містяться дані, зокрема, й про види діяльності юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Порядок внесення змін до облікових даних платників податків встановлено розділом ІХ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 року №1588 (у редакції наказу Мінфіну від 22.04.2014 №462) (далі – Порядок).

Згідно з п. 9.2 розділу IX Порядку при виникненні змін у даних або внесення змін до документів, що подаються для взяття на облік, крім змін, які вносяться до ЄДР, та змін, про які платник податків повідомив за основним місцем обліку, платник податків зобов’язаний протягом 10 календарних днів з дня внесення змін до зазначених документів подати до контролюючого органу уточнені документи в такому самому порядку, як і при взятті на облік. Додаткова реєстраційна заява за формами №1-ОПП, №5-ОПП подається з позначкою «Зміни» або за формою №1-РПП – з позначкою «Перереєстрація, зміни».

Отже, стосовно платників податків, відомості про яких включаються до ЄДР:

· інформація про зміну видів діяльності оновлюється в контролюючих органах на підставі відомостей, отриманих від державного реєстратора, у визначеному Законом №755 порядку.

Стосовно платників податків, відомості про яких не включаються до ЄДР, інформація про зміну видів діяльності оновлюється на підставі уточнених документів та заяви за ф. № 1-ОПП або за ф. № 5-ОПП.


Актуально для платників ПДВ!


ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області звертає увагу, що Державною фіскальною службою України у листі від 25.03.2016  №10203/7/99-99-19-03-02-17 (далі – лист ДФС №10203) надані роз’яснення стосовно застосування режиму звільнення від оподаткування податком на додану вартість (далі – ПДВ), визначеного пунктом 23 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс).

Відповідно до пункту 23 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу тимчасово, до 1 січня 2017 року, від оподаткування ПДВ звільняються операції з постачання, у тому числі операції з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів.

Переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких, зокрема операції з імпорту, тимчасово, до 1 січня 2017 року, звільняються від обкладення ПДВ, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 №15.

З урахуванням положень Кодексу та беручи до уваги висновки колегії суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України, на операції платників ПДВ з постачання, у тому числі операції з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів, що здійснювалися, починаючи з 01.01.2014 до 31.12.2014 (включно, в тому числі у період відсутності відповідних переліків, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, а саме з 01.01.2014 до 17.02.2014) та з 01.01.2015 до 31.12.2015 (включно, в тому числі у період відсутності відповідних переліків, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, а саме з 01.01.2015 до 30.03.2015), поширюється режим звільнення від оподаткування ПДВ, визначений пунктом 23 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу.

У зв’язку з цим ДФС відкликає лист ДФС від 19.05.2015 №17640/7/99-99-19-03-02-17 та пункт 4 листа ДФС від 19.01.2015 №1403/7/99-99-19-03-01-17.Лист №10203 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням: http://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/podatok-na-dodanu-vartist/listi-dps/242777.html

 

До уваги користувачів електронних ключів!


ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області доводить до відома, що АЦСК ІДД ДФС забезпечує безкоштовними послугами електронного цифрового підпису (даліЕЦП) субєктів декларування, яким відповідно до Закону України від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII «Про запобігання корупції» необхідно подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, шляхом її заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції.

Послуги ЕЦП надаються суб’єктам декларування відповідно до пункту 5.5 Регламенту АЦСК ІДД ДФС.

З метою включення до посилених сертифікатів субєктів декларування реєстраційного номеру облікової картки платника податків* (даліРНОКПП) до Реєстраційних карток необхідно вносити РНОКПП та додавати до комплекту реєстраційних документів завірену власноручним підписом копію облікової картки платника податків.

За наявності у паспорті громадянина України РНОКПП відповідно до вимог Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осібплатників податків, затвердженого наказом Міндоходів від 10.12.2013 №779, замість копії картки платника податків може бути подана копія сторінки паспорта громадянина України з відповідною відміткою, засвідчена підписом власника. Якщо через релігійні переконання фізична особа відмовилась від РНОКПП, до Реєстраційних карток необхідно вносити серію та номер паспорту, а до комплекту реєстраційних документів додати копію сторінки паспорту з відміткою про таку відмову, засвідчену підписом власника. За відсутності РНОКПП суб’єкта декларування у посиленому сертифікаті, подання декларації через офіційний веб-сайт Національного агентства з питань запобігання корупції буде неможливим.

Перелік документів, необхідних для отримання послуг ЕЦП можна переглянути за посиланням:http://acskidd.gov.ua/government_card.


Внесено зміни до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку

 


З 29.03.2016 р. набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 23.03.2016 № 209, якою внесено зміни до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженого власною постановою від 27.12.2010 р. № 1251.

Зокрема, змінами передбачено, що до 20 числа місяця, в якому подано попередню заявку-розрахунок, покупці марок мають право здійснити корегування такої заявки-розрахунку в бік збільшення, що не перевищує визначеного у ній обсягу, шляхом подачі додаткової попередньої заявки-розрахунку.

Зазначено, що у разі зміни зразка марок дозволяється продаж залишків оплачених марок попереднього зразка, які виготовлено підприємством-виробником та/або які перебувають на зберіганні у продавця, якщо рішенням про запровадження марок нового зразка не встановлено інше.

Передбачено, що маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів здійснюється виробниками зазначеної продукції. Для алкогольних напоїв використовуються марки із зазначенням суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, з точністю до тисячного знака, яка відповідає сумі, визначеній з урахуванням діючих на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари.

 

Призначення документальної позапланової перевірки

 


Державна фіскальна служба України листом від 15.03.2016 року № 5614/6/99-99-22-04-02-15 надала роз’яснення щодо можливого призначення документальної позапланової перевірки у разі ненадання платником податків відповіді на запит контролюючого органу.

В листі зазначено, що порядок проведення та обставини, за якими може здійснюватись документальна позапланова перевірка, визначаються Податковим кодексом. Зокрема, при отриманні контролюючим органом податкової інформації, що свідчить про порушення платником податків валютного та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, або виявлення недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, та у разі ненадання платником податків пояснень та їх документальних підтверджень протягом 10 робочих днів з дня отримання відповідного запиту контролюючого органу, може бути проведено документальну позапланову перевірку платника податків.

Крім того, документальну позапланову  перевірку може бути проведено при поданні скарги на платника податку та у разі ненадання ним пояснень та документального підтвердження на запит контролюючого органу, в якому зазначається інформація зі скарги щодо:

ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов’язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування; ненадання таким платником податків акцизної накладної покупцю або про порушення порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної.

 


Державні службовці до 1 квітня зобов'язані подати декларацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру

 


Відповідно до статті 12 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, зобов'язані щорічно до 1 квітня подавати за місцем роботи (служби) декларацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за минулий рік.

До початку роботи електронної системи подання та оприлюднення декларацій такі особи зобов’язані подавати декларації у паперовому вигляді.

Частиною дев’ятою статті 12 Закону передбачено проведення перевірки достовірності відомостей, зазначених суб’єктами декларування у Декларації.

Така перевірка згідно з п. 5 Порядку здійснення перевірки достовірності відомостей, зазначених у декларації, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.03.2015 р. №333 (далі – Порядок), здійснюється як апаратом ДФС, так і територіальними органами (державними податковими інспекціями) за місцем проживання (податковою адресою) суб’єкта декларування.

При цьому безпосередньо апаратом ДФС здійснюються перевірки на підставі отриманих копій Декларацій виключно суб’єктів декларування, перелік яких визначено п.п. 1 п. 5 Порядку, інших суб’єктів декларування – територіальними органами ДФС за місцем проживання (податковою адресою) суб’єкта декларування.

Відповідно до ст. 45 Податкового кодексу України податковою адресою платника податків-фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі.

Так, з метою зменшення бюджетних витрат, для здійснення перевірки достовірності зазначених у Декларації відомостей відповідний орган протягом десяти днів з дня одержання декларації необхідно надсилати її копію:

-    до апарату ДФС – суб’єктів декларування, перелік яких визначено п.п. 1 п. 5 Порядку;

- до територіального органу ДФС за місцем проживання (податковою адресою) суб’єкта декларування інших суб’єктів декларування.

Більш детально з даним роз’ясненням можна ознайомитися у листі ДФС України від 18.03.2016 р. №9303/7/99-99-17-05-01-17.

 


Змінилися вимоги до касового чеку

 


ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області нагадує, що з 11.03.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 21.01.2016 №13 «Про затвердження Поло- ження про форму та зміст розрахункових документів, Порядку подання звітності, пов’язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок), форми №ЗВР-1 Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок)», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.02.2016 за №220/28350 (далі – Наказ №13).

Затверджене Наказом №13 Положення про форму та зміст розрахункових документів (далі – Положення №13) врегульовує відображення в розрахункових документах акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів, уточнює реквізити розрахункових документів, що друкуються реєстратором розрахункових операцій при проведенні розрахунків електронним платіжним засобом (платіжною карткою) із застосуванням платіжного терміналу, з’єднаного або поєднаного з реєстратором розрахункових операцій та визначає реквізити розрахункового документа при здійсненні операцій з приймання готівки для подальшого її переказу, у тому числі із застосуванням програмно-технічних комплексів самообслуговування.

У зв’язку з цим Державна фіскальна служба України на головній сторінці офіційного веб-порталу (sfs.gov.ua) звернулася до:

- виробників та імпортерів касової техніки з проханням якнайшвидше впровадити у виробництво моделі та модифікації реєстраторів розрахункових операцій, що забезпечують друкування касових чеків з усіма передбаченими Положенням №13 обов’язковими реквізитами (як відображенням акцизного податку так і відповідних реквізитів при застосуванні платіжного терміналу у разі розрахунків електронним платіжним засобом (платіжною карткою));

- виробників/імпортерів касової техніки та центрів сервісного обслуговування щодо організації в найкоротший термін роботи з доопрацювання наявних у користувачів реєстраторів розрахункових операцій для друку всіх передбачених Положенням №13 реквізитів касових чеків. При цьому звертає увагу на норму пункту 5 Наказу №13 щодо вимог до форми і змісту фіскальних касових чеків у частині відображення інших податків, крім податку на додану вартість;

- користувачів реєстраторів розрахункових операцій з проханням щонайшвидше разом із центрами сервісного обслуговування та виробниками/імпортерами касової техніки доопрацювати наявний парк реєстраторів розрахункових операцій для забезпечення дотримання вимог чинного законодавства до форми та змісту розрахункових документів.

- суб’єктів господарювання, що застосовують при проведенні розрахункових операцій книги обліку розрахункових операцій та розрахункові книжки, щодо подання звітності про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) за квітень 2015 року і подальші періоди за оновленою формою №ЗВР-1, починаючи з травня 2016 року.


Якщо фізична особа здає земельний пай в оренду –

чи потрібно декларувати доходи і сплачувати ПДФО


До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається, зокрема, дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування).

Відповідно до п.п. 170.1.1 п. 170.1 ст. 170 ПКУ податковим агентом платника податку - орендодавця щодо його доходу від надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю є орендар.

При цьому об’єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу, встановлена законодавством з питань оренди землі. Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок.  Відповідно до п. 167.1 ст. 167 ПКУ ставка податку становить 18 відсотків бази оподаткування (в 2015 році – 15(20 %)).

Якщо у фізичної особи відсутні інші підстави подання декларації, і обов’язок по сплаті податку з доходів фізичних осіб за зданий в оренду земельний пай виконаний орендарем, то декларувати такий дохід не потрібно.



Не забудьте задекларувати результати усіх операцій

з купівлі та продажу інвестиційних активів, здійснених протягом 2015 року

 


ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області нагадує, що фізичні особи – платники податку на доходи фізичних осіб зобов’язані задекларувати результати усіх операцій з купівлі та продажу інвестиційних активів, здійснених протягом 2015 року як на території України, так і за її межами, за винятком двох випадків.

Так, відповідно до норм Податкового кодексу України, не підлягають оподаткуванню та не включаються до загального річного оподатковуваного доходу, а також не включаються до розрахунку загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами суми доходів та витрат на придбання таких інвестиційних активів:

1) дохід, отриманий платником податку протягом звітного податкового року від продажу інвестиційних активів, якщо сума такого доходу не перевищує у 2015 роках – 1710 грн.;

2) сума доходу, отриманого платником податку внаслідок відчуження акцій (інших корпоративних прав), одержаних ним у власність в процесі приватизації в обмін на приватизаційні компенсаційні сертифікати, безпосередньо отримані ним як компенсація суми його внеску до установ Ощадного банку СРСР або до установ державного страхування СРСР, або в обмін на приватизаційні сертифікати, отримані ним відповідно до закону, а також сума доходу, отриманого таким платником податку внаслідок відчуження земельних ділянок сільськогосподарського призначення, земельних часток (паїв) за нормами безоплатної передачі, визначеними ст. 121 Земельного кодексу України залежно від їх призначення, та майнових паїв, безпосередньо отриманих ним у власність у процесі приватизації.

Результати усіх операцій з купівлі та продажу інвестиційних активів необхідно задекларувати до 1 травня 2016 року в новій декларації, введеній в дію з 01 січня 2016 року, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 за № 859 та сплатити з позитивного значення загального фінансового результату операцій з інвестиційними активами за наслідками 2015 року податок на доходи фізичних осіб за ставкою 20 відсотків та військовий збір за ставкою 1,5 відсотки не пізніше 29 липня 2016 року.

При цьому, сума військового збору, що підлягає сплаті платником податків самостійно до бюджету за результатами звітного року вказується у рядку 24.1 розділу IV нової декларації, а сума податку на доходи фізичних осіб – у рядку 23.1 розділу IV нової декларації.

 

Обновлено 01.04.2016 12:45
 

Newsflash

С праздником Святой Троицы!

Коллектив ТМ "Аркада-Гранд" и "Сарафан" поздравляет Вас с великим праздником Святой Троицы!

Троица – один из главных христианских праздников, обозначает сошествие Святого Духа на апостолов, которое им обещал Иисус Христос перед Своим вознесением на небеса. Сошествие Святого Духа указало на тройственность Бога — «Бог Отец творит мир, Бог Сын искупает людей от рабства дьяволу, Бог Дух Святой освящает мир через устроение Церкви».

С этого дня Бог послал апостолам дар говорить на разных языках. И именно Троица считается Днем рождения Церкви.

На Троицу осуществляется  одна из наиболее красивых и торжественных служб в году.

Все православные храмы в этот день украшены ветвями березы, сирени, клена – они символизируют обновление души.

В этот день принято украшать свои дом зеленью и цветами, поэтому народное название Троицы – Зеленое воскресенье. Ветками завешивают вход в жилище, траву рассыпают на полу, цветами украшают окна. Считается, что зелень на Троицу обладает особенными свойствами.

www.arkada.od.ua www.sarafan.od.ua

п»їп»їп»ї