Яка штрафна санкція буде нарахована, якщо звіт подан не вчасно? Експлуатація касових апаратів без контрольної стрічки з 1 січня 2016 року. Порядок декларування доходів фізичних осіб за 2015 рік. Коли АЗС можуть продавати бензин без касового апарату.

17.12.2015 15:50 Карина
Печать

Яка штрафна санкція буде нарахована, якщо  звіт подан не вчасно?

Платник єдиного внеску зобов’язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність до фіскального органу за основним місцем обліку платника. У разі неподання, несвоєчасного подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом України від 08.07.2010р №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями), органом фіскальної служби здійснюється накладення штрафу в розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою.(на сьогодні ця сума складає 170 грн) Ті самі дії, вчинені платником єдиного внеску, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1020 грн) за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою звітності, передбаченої цим Законом.

 

Чи повинен ФОП, перебуваючий на загальній системі оподаткування  сплачувати єдиний внесок за період коли не було доходу?

 

З 1 січня 2015 року набрав чинності Закон України від 28 грудня 2014 року № 77-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці", яким внесено зміни до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", зі змінами та доповненнями (далі - Закон № 2464). Згідно з п. 2 частини першої ст. 7 Закону № 2464 єдиний внесок (ЄВ) для зазначених осіб нараховується на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума ЄВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).

Якщо платником не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, платник має право самостійно визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄВ, встановленої Законом № 2464. При цьому сума ЄВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Отже, виходячи із норм п. 2 частини першої ст. 7 Закону № 2464, починаючи з 01.01.2015, якщо ФОП, які перебувають на загальній системі оподаткування, та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, не отримували доходів (прибутків) у звітному році або окремому місяці звітного року, такі особи можуть не визначати базу ЄВ, оскільки вказаною нормою передбачено право, а не обов'язок платника

Увага, для платників податків - «гаряча лінія» !

23.12.2015 року з 15:00 до 16:00 години буде проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з начальником управління доходів і зборів з фізичних осіб ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області Омельянчуком Д.М. на тему: «Оподаткування підприємницької діяльності».

Суб*єкти господарювання Київського району м.Одеси

поповнили Зведений бюджет України на 610 мільйонів гривень

Про це повідомляє начальник Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Олена Сергіївна Мусієнко, посилаючись на основні показники діяльності.

Посадовець зазначила, що у січні – листопаді 2015 року платники ДПІ у Київському районі м. Одеси перерахували до зведеного бюджету понад 610,0 млн. грн. податкових платежів і зборів. Це на 77,6 млн. грн., або на 14,6 % більше від планових призначень – зазначила посадовець.

Вказаних результатів досягнуто за рахунок сумлінності платників податків, які усвідомлюють всю важливість своєчасної, повної, а головне добровільної сплати податків, погашенню податкового боргу та легалізації трудових відносин.

До державного бюджету за цей період надійшло майже 257,2 млн. грн. Основними джерелами наповнення  державного бюджету є податок на додану вартість – 120,6 млн. грн.,  податок на доходи фізичних осіб – 58,9 млн. грн., податок на прибуток – 41,3 млн. грн.

Також неабияку роль в наповненні казни відіграє військовий збір. За одиннадцять місяців цього року його надійшло 21,2 млн. грн., - відмітила посадовець.


Платники Київського району м. Одеси

на потреби української армії сплатили майже 21 млн. грн. військового збору


Зазначена сума надійшла до державної скарбниці від платників за січень-листопад поточного року.

Якщо у січні  сума сплаченого військового збору склала 1,2 млн. грн, у лютому  -  понад 3,1 млн.грн., у березні  - 4,6 млн. грн..., у липні – 13,0 млн.грн., то вже за одиннадцять місяців мешканці району сплатили майже 21,2 млн.грн..

Нагадуємо, що цей платіж запроваджено з серпня минулого року зі ставкою 1,5 % від доходів фізичних осіб, які визначаються по аналогії з доходами, що є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб, за деяким виключенням.

Сплата військового збору йде на фінансування антитерористичної операції, тому кожна сплачена гривня – це особиста допомога кожного громадянина, нашим героям, які захищають батьківщину.

Також нагадуємо, що з 11 червня 2015 року набрав чинності Закон України № 381-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо військового збору», яким скасовується військовий збір на операції фізичних осіб з валютними цінностями, в тому числі на конвертацію валютних переказів, валютно-обмінні операції та операції з банківськими металами. Зокрема, Закон №381 скасовує 1,5% військовий збір з доходів громадян від операції з купівлі/продажу валюти.


Платники Київського району м.Одеси

сплатили майже 499,7 мільйонів гривень єдиного соціального внеску


За січень – листопад 2015 року ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області забезпечено надходження єдиного соціального внеску у сумі 499,7 мільйонів гривень, плановий показник перевиконаний на 35,2 мільйони гривень, - повідомила начальник інспекції Олена Сергіївна Мусієнко.

Слід зазначити, що  у листопаді поточного року  індикативний показник по єдиному соціальному внеску виконано на 98,1 відсотків, темп росту у листопаді в порівнянні з минулим роком – 114,9.

Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку. Платники, які не мають банківського рахунку, сплачують внесок шляхом готівкових розрахунків через банки чи відділення зв’язку.

Порядок обчислення і сплати єдиного внеску регламентовано Законом України від 08.07.2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами і доповненнями.

Нагадуємо, звітність щодо єдиного соціального внеску суб’єкти господарювання можуть подавати засобами електронного зв’язку із застосуванням електронного підпису, на паперових носіях разом із електронною формою та, якщо у страхувальника менше п’яти осіб, то він може подати звіт у паперовому вигляді.

Для електронного звітування платника потрібно завантажити відповідну програму та отримати електронний ключ, який Державна фіскальна служба України надає безкоштовно. Звітність в електронному вигляді потрібно надсилати на єдину адресу Інформаційного порталу Державної фіскальної служби України - відмітила посадовець.

 

З початку року громадяни Київського району м. Одеси

отримали більше 15 тисяч адміністративних послуг


Протягом одиннадцяти місяців 2015 року фахівцями Центру обслуговування платників податків ДПІ у Київському районі м. Одеси надано 15648 адміністративних послуг, з них - третина з видачі реєстраційних номерів облікової картки платника податків. За січень - лстопад цього року їх видано 6626.

Крім того, видано 1010 довідки про відсутність податкової заборгованості, 2891 витягів з реєстру платників єдиного податку,  зареєстровано 606 розрахункових книжок та 626 книг обліку розрахункових операцій.

З метою вивчення рівня ефективності та якості надання послуг у Центрі обслуговування платників, фахівцями ДПІ у Київському районі м. Одеси проводяться письмові опитування за допомогою розташованої у приміщенні інспекції скриньки пропозицій та побажань.

Так, за січень – листопад 2015 року через таку скриньку отримано 171 письмова анкета, в яких платниками надано позитивну оцінку роботи Центру.


До уваги платників податку на прибуток підприємств!


ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області повідомляє наступне.

Пунктом 36 (абзац перший) підрозділу 4 «Особливості справляння податку на прибуток підприємств» розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) визначено, що фінансовий результат до оподаткування податком на прибуток підприємств зменшується на суму доходів, що виникають у платників податку, які є боржниками (позичальниками) за зовнішніми кредитами (позиками), залученими під державні гарантії, обслуговування та погашення яких здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, за переліком, визначеним Кабінетом Міністрів України, внаслідок здійснення правочинів, зазначених у пункті 14 розділу «Прикінцеві положення» Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік».

Фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму витрат, що виникають у платників податку, зазначених в абзаці першому цього пункту, за правилами бухгалтерського обліку при списанні безнадійної дебіторської заборгованості за поставлені товари (роботи, послуги), що підлягали оплаті за рахунок коштів Державного бюджету України. Таке збільшення фінансового результату до оподаткування відбувається в розмірі, що не перевищує суму доходів, зазначену в абзаці першому цього пункту.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 №1150-р затверджено перелік платників податків, які мають право застосовувати положення, передбачені пунктом 36 підрозділу 4 розділу XX Кодексу (далі – Розпорядження №1150-р).

До таких платників належать:

- Державне підприємство «Фінансування інфраструктурних проектів» (код згідно з ЄДРПОУ 37264503);

- Державне підприємство «Конструкторське бюро «Південне» ім. М.К. Янгеля» (код згідно з ЄДРПОУ 14308304);

- Державне підприємство для постачання медичних установ «Укрмедпостач» Міністерства охорони здоров’я України (код згідно з ЄДРПОУ 04653147).

Розпорядження №1150-р опубліковано у газеті Урядовий кур’єрвід 12.11.2015 №211.


Податковий календар на грудень 2015 року


ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області звертає увагу, що

21 грудня останній день подання:

- податкової декларації з ПДВ за листопад платниками, в яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю;

- звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів (форма №Д4 (місячна)) за листопад;

- заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування з I кварталу 2016 року;

- декларації акцизного податку за листопад;

- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за листопад платниками, які обрали місячний період для звітування, та за нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі у листопаді;

- податкової декларації зі збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності за листопад;

сплати:

- доплати (за потреби) податкового зобов’язання з акцизного податку на тютюнові вироби після реалізації тютюнової продукції*;

- єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування роботодавцями за листопад (крім гірничих підприємств);

28 грудня останній день сплати

- єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування гірничими підприємствами за листопад;

29 грудня останній день сплати:

- авансового внеску рентної плати за користування надрами для видобування нафти, конденсату, газу природного, у тому числі газу, розчиненого у нафті (нафтового (попутного) газу), етану, пропану, бутану на грудень 2015 року;

- авансового внеску рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України на грудень;

- авансового внеску рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, за транзитне транспортування трубопроводами природного газу та аміаку на грудень;

30 грудня останній день сплати:

- авансових внесків з податку на прибуток за грудень;

- податку на додану вартість за листопад;

- плати за землю за листопад;

- податку на доходи фізичних осіб з нарахованого, але не виплаченого доходу, за листопад;

- податку на доходи фізичних осіб із загальної суми процентів, нарахованих за листопад на поточний або депозитний банківський рахунок, на вклади членів кредитної спілки;

- військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу, за листопад;

- акцизного податку за листопад;

- збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ за листопад.


Про справляння земельного податку


ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області з метою забезпечення дотримання вимог чинного податкового законодавства у частині справляння земельного податку з юридичних осіб повідомляє наступне.

З 01.01.2015 плата за землю – місцевий податок, який є однією із складових податку на майно.

Місцеві податки і збори встановлюються рішеннями, які в межах повноважень приймають сільські, селищні та міські ради. Встановлення місцевих податків і зборів здійснюється у порядку, визначеному Податковим кодексом України (далі – Кодекс).

Статтею 7 Кодексу визначено загальні засади встановлення податків і зборів і, зокрема, ставок податку, податкових пільг тощо.

Розділом XII «Податок на майно» Кодексу передбачено граничний розмір ставок земельного податку. Ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території, у розрізі категорій земельних ділянок визначаються рішенням місцевої ради.

При цьому, за відсутності рішення місцевої ради про встановлення місцевих податків і зборів, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм Кодексу із застосуванням мінімальних ставок, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю (підпункт 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Кодексу).

Зазначену норму також необхідно враховувати для розрахунку суми земельного податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Рішення місцевої ради оприлюднюється до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування ставок податків та пільг (підпункт 12.3.4 пункту 12.3 статті 12 та пункт 271.2 статті 271 Кодексу).

Копія прийнятого рішення надсилається у десятиденний строк з дня оприлюднення до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів (підпункт 12.3.3 пункту 12.3 статті 12 Кодексу).

Відповідно до пункту 284.1 статті 284 Кодексу органи місцевого самоврядування до 25 грудня року, що передує звітному, подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки рішення щодо ставок земельного податку та наданих пільг зі сплати земельного податку юридичним та/або фізичним особам.

Нові зміни щодо зазначеної інформації надаються до 1 числа першого місяця кварталу, що настає за звітним кварталом, у якому відбулися зазначені зміни.

Звертаємо увагу, що Кодексом не дозволяється сільським, селищним міським радам встановлювати індивідуальні пільгові ставки місцевих податків і зборів для окремих юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та фізичних осіб або звільняти їх від сплати таких податків і зборів (підпункт 12.3.7 пункту 12.3 статті 12).

Якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати земельного податку, починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право. У разі втрати права на пільгу протягом року податок сплачується, починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому втрачено це право (пункт 284.2 статті 284 Кодексу).

Поряд з цим, відповідно до статті 73 Закону України від 21.05.1997   №280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» із змінами та доповненнями акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті у межах наданих їм повноважень, є обов’язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Підпунктом 287.1 статті 287 Кодексу визначено, що власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється у Державному земельному кадастрі у порядку, встановленому Законом України від 07.07.2011 №3613-УІ «Про Державний земельний кадастр» з внесеними змінами та доповненнями.

Дані Державного земельного кадастру згідно з пунктом 286.1 статті 286 Кодексу є підставою для нарахування земельного податку.

Розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності, вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності, здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного законодавства, вирішення земельних спорів тощо належить виключно до повноважень сільських, селищних та міських рад.

Суб’єктам господарювання, які не оформили відповідно до законодавства право власності або користування землею, необхідно звернутися до органів виконавчої влади та/або органів місцевого самоврядування для оформлення та реєстрації такого права.


Експлуатація касових апаратів без контрольної стрічки з 1 січня 2016 року


ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області нагадує, що до 1 січня 2016 року завершується перехідний період для доопрацювання або заміни РРО та виведення з експлуатації реєстраторів розрахункових операцій, які створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді, та подають до контролюючих органів по дротових або бездротових каналах зв’язку тільки інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або в безготівковій формі, яка міститься в їх фіскальній пам’яті, і при цьому не подають електронних копій розрахункових документів.

Законом України від 28.12.2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» внесено зміни до Закону України від 06.07.1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Починаючи з 01 січня 2016 року суб’єкти господарювання, які в своїй діяльності використовують реєстратори розрахункових операцій, повинні подавати до органів фіскальної служби по дротових або бездротових, електронних каналах зв'язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам’яті реєстраторів розрахункових операцій або в пам’яті модемів, які до них приєднані.

Тобто, всі зареєстровані належним чином електронні контрольно-касові апарати (ЕККА) повинні відправляти копії кожного фіскального чека та кожний Z-звіт.

Отже, якщо зареєстрований у органах ДФС до 01.01.2015 року РРО із версією програмного забезпечення буде доопрацьований і забезпечуватиме подання по електронних каналах зв’язку електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, такий РРО може використовуватись з 01.01.2016 року.

 

Порядок декларування доходів фізичних осіб за 2015 рік


ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області нагадує, що наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи», що зареєстрований Міністерством юстиції України 26.10.2015 за №1298/27743 (далі – Наказ №859), затверджено нову форму податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – нова форма декларації), що вводиться в дію з 1 січня 2016 року.

Таким чином, фізичі особи – платники податків (далі – ФО ПП), стосовно доходів, отриманих у 2015 році, повинні надати до податкових інспекцій за  своєю податковою адресою (місцем проживання, за яким ФО береться  на облік як платник податку контролюючому органі) декларацію про майновий стан і доходи за новою формою.

У зв’язку з набранням чинності з 01.01.2015 норми Закону України від 28.12.2014 №71 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі – Закон №71) щодо поширення на ФО порядку оподаткування військовим збором, нова форма декларації передбачає визначення податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору.

Слід зазначити, що відповідно до підпункту 1.2 пункту 161підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені статтею 163 Кодексу.

Ставка військового збору складає 1,5 відсотків об’єкта оподаткування, визначеного підпунктом 1.2 пункту 161підрозділу 10 розділу XX Кодексу (підпункт 1.3 пункту 161підрозділу 10 розділу XX Кодексу).

При цьому, нарахування, утримання та сплата (перерахування) військового збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому статтею 168 Кодексу (підпункт 1.4 пункту 161підрозділу 10 розділу XX Кодексу). Підпунктом 168.2.1 пункту 168.2 статті 168 Кодексу передбачено, що платник податку, що отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, та іноземні доходи, зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з такик доходів.

Отже, при отриманні доходів від особи, яка не є податковим агентом, та іноземних доходів платник податків повинен разом зі визначенням податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб визначити зобов’язання з військового збору. У графі 7 розділу 2 та рядку 24.1 нової форми декларації вказуються суми військового збору, що підлягають сплаті платником податків самостійно до бюджету за результатами звітного року.

Крім того, платник податків самостійно у рядку 8 розділу І нової форми декларації визначає категорію:

- громадянин;

- особа, яка проводить незалежну професійну діяльність;

- підприємець (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування).

Строки подання декларації залежать від обраної категорії платника, а саме:

- громадянин та особа, яка проводить незалежну професійну діяльність, – до 1 травня року, що настає за звітним (за звітний період 2015 рік останній день подання звітності – 03.05.2016);

- підприємець протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (року) (за звітний період 2015 рік останній день подання звітності – 09.02.2016).

Одним із нововведень є зазначення платниками податків відомостей щодо отриманих доходів, які не підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб (стаття 165 Кодексу), та загальної річної суми доходу.

Зазначаємо, що стосовно доходів, отриманих у 2015 році, застосовуються наступні ставки податку на доходи фізичних осіб:

- 15 відсотків бази оподаткування – щодо доходів (крім випадків, визначених у підпунктах 167.2 – 167.6 статті 167 Кодексу), які не перевищують десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року;

- 20 відсотків, – якщо база оподаткування в календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, до суми такого перевищення. Самозайняті особи застосовують ставку 20 відсотків до частини середньомісячного річного оподатковуваного доходу, що перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати;

- подвійна ставка податку (30 або 40 відсотків) – до доходів, нарахованих як виграш чи приз (крім виграшів, призів у лотерею, грошові виграші у спортивних змаганнях) на користь резидентів або нерезидентів;

- 20 відсотків – для пасивних доходів, у тому числі нарахованих у вигляді дивідендів за акціями та/або інвестиційними сертифікатами, що виплачуються інститутами спільного інвестування (крім зазначених у підпункті 167.5.2 пункту 167.5 статті 167 Кодексу). Перелік пасивних доходів визначено підпунктом 167.5.3 пункту 167.5 статті 167 Кодексу, до яких, зокрема, відноситься інвестиційний прибуток, включаючи прибуток від операцій з облігаціями внутрішніх державних позик, у тому числі від зміни курсу іноземної валюти;

- 5 та 0 відсотків бази оподаткування у випадках, прямо визначених розділом IV Кодексу, зокрема, при операціях з успадкування (дарування) та операціях з продажу (обміну) об’єктів нерухомого майна.

При декларуванні доходів за результатами 2015 року платникам податків слід враховувати, що розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року, становить 1218 гривень.

 

Фізичні особи – платники податків про свої доходи можуть дізнатися у режимі онлайн


ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області нагадує, що з 01.09.2015 електронний сервіс Державної фіскальної служби України (далі – ДФС України) «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису» (далі – сервіс) працює у штатному режимі.

Звертаємо увагу, що за допомогою цього сервісу фізична особа – платник податків може отримати в електронному вигляді відомості про себе з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО) щодо сум отриманих доходів та утриманих податків .

Відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються за останні три роки (по кварталам), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення.

Для отримання цих відомостей про себе з ДРФО фізична особа – платник податків формує запит в електронному вигляді, підписує сформований запит електронним цифровим підписом та відправляє на електронну адресу «Єдиного вікна подання електронної звітності ДФС».

Цей запит формується за допомогою «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності/запитів до «Єдиного вікна подання електронної звітності ДФС»» (далі – ПЗ), яке розміщене на офіційному веб-порталі ДФС України («Головна сторінка» – «Фізичним особам» – «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді») за посиланням:

http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/.

За результатами обробки запиту на електронну адресу платника надходить відповідь, що містить відомості про суми доходів.

Звертаємо увагу, що фізична особа – платник податків відповідно до норм Закону України «Про захист персональних даних» може сформувати запит на отримання інформації виключно про себе, інформація щодо третіх осіб у відповідь на такий запит не надається.

Детальну інформацію щодо цього електронного сервісу, порядку формування запиту щодо отримання відомостей з ДРФО про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді, інструкцію щодо користування ПЗ, електронні форми запиту та відповіді на запит про доходи розміщено на офіційному порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/fizichnim-osobam/vidomosti-doxid/

 

Для зняття з обліку платника акцизного податку слід анулювати ліцензію


Порядок обліку платників податків і зборів, затверджений наказом Мінфіну України від 09.12.11 р. №1588, не передбачає обов’язку та механізму окремого зняття з обліку суб’єкта господарювання як платника акцизного податку.

Реєстрація суб’єкта господарювання платником акцизного податку здійснюється автоматично під час подання ним декларації з акцизного податку. Тому платникові роздрібного акцизу фактично не потрібно зніматися з обліку як платнику акцизного податку, оскільки окремої процедури взяття на облік він не здійснював.

Для зняття з обліку достатньо подати до органу ДФС, що видав ліцензію на торгівлю підакцизними товарами, заяву в довільній формі (ч.29 ст.15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.95 №481/95-ВР).

У документі слід обґрунтувати своє прохання анулювати ліцензію через припинення роздрібної торгівлі підакцизними товарами. Анулюють ліцензію й уважатимуть її недійсною з моменту одержання суб’єктом господарювання письмового розпорядження про таке анулювання від органу ДФСУ.


Коли АЗС можуть продавати бензин без касового апарату


Відповідно до ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», із змінами та доповненнями (далі – Закон), суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані, зокрема, проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій (п. 1 ст. 3 Закону), видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції (п. 2 ст. 3 Закону).Разом з тим, п. 12 ст. 9 Закону передбачено, що РРО не застосовуються, якщо в місці отримання товарів операції з розрахунків у готівковій формі не здійснюються (оптова торгівля тощо).

Згідно з п. 2 Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 № 1442 із змінами та доповненнями (далі – Постанова № 1442), роздрібний продаж нафтопродуктів здійснюється через мережу автозаправних станцій, які призначені для відпуску споживачам нафтопродуктів.

Розрахунки за продані нафтопродукти здійснюються готівкою та/або у безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, талонів, відомостей на відпуск нафтопродуктів тощо) в установленому законодавством порядку. Разом з нафтопродуктами споживачеві в обов’язковому порядку видається розрахунковий документ за установленою формою на повну суму проведеної операції, який підтверджує факт купівлі товару. У розрахунковому документі зазначається інформація про форму здійснення розрахунку. Розрахунки за продані нафтопродукти із застосуванням згідно з договорами талонів чи відомостей на відпуск нафтопродуктів здійснюються виключно через установи банків (п. 10 Постанови № 1442).

Державний реєстр РРО містить окремий розділ «Спеціалізовані електронні контрольно-касові апарати для автозаправних станцій (АЗС)».

Враховуючи викладене вище, реалізація палива на АЗС має здійснюватися із застосуванням зареєстрованого, опломбованого у встановленому порядку та переведеного у фіскальний режим роботи спеціалізованого РРО з роздрукуванням чеків установленої форми.

При цьому, РРО можуть не застосовуватись лише при відпуску оптових партій пального, розрахунки за які здійснено шляхом безготівкового переказу коштів з рахунку на рахунок, або шляхом взаємозаліку, або пального, яке знаходиться на відповідальному зберіганні, за умови, коли такий відпуск здійснюється з ємкостей, спеціально призначених для зберігання та відпуску оптових партій пального.

 

Особливості оподаткування акцизним податком операцій з переміщення виробником підакцизних товарів з місця виробництва на склад або з одного складу на інший


Відповідно до ст. 213 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об’єктами оподаткування акцизним податком є:

операції з реалізації та/або передачі в межах одного підприємства підакцизних товарів (продукції) з метою власного споживання, промислової переробки, своїм працівникам, а також здійснення внесків підакцизними товарами (продукцією) до статутного капіталу;

обсяги та вартість втрачених підакцизних товарів (продукції), що перевищують встановлені норми втрат з урахуванням п. 214.6 ст. 214 ПКУ.

Відповідно до п.п. 212.1.1 п. 212.1 ст. 212 ПКУ особа, яка виробляє підакцизні товари (продукцію) на митній території України, у тому числі з давальницької сировини є платником акцизного податку.

Водночас п. 230.1 ст. 230 ПКУ передбачено, що з метою підвищення ефективності роботи із запобігання та боротьби з незаконним виробництвом і обігом спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, нафтопродуктів, палива моторного альтернативного та скрапленого газу, посилення контролю за повнотою та своєчасністю надходжень до бюджету акцизного податку утворюються акцизні склади.

Відповідно до п. 230.13 прим 1 ст. 230 ПКУ під час відвантаження спирту етилового представник контролюючого органу на акцизному складі підприємства робить відмітку на товарно-транспортній накладній, зареєстрованій в Єдиному реєстрі товарно-транспортних накладних на переміщення спирту етилового та алкогольних напоїв (далі – Єдиний реєстр), про погодження його відпуску шляхом проставляння штампа «Виїзд дозволено» та особистого підпису, зазначає час виїзду та показники пробігу транспортного засобу, реквізити акта про відвантаження і прийняття спирту етилового, який складається за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері сільського господарства, а також здійснює запис у журналі реєстрації відвантаження спирту етилового.

Згідно з п. 230.18 ст. 230 ПКУ транспортування спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, відвантажених з акцизного складу підприємства, на якому виробляються спирт етиловий, горілка та лікеро-горілчані вироби, без товарно-транспортних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі, з відміткою представника контролюючого органу на акцизному складі забороняється.

Абзацом шістнадцятим частини другої ст. 17 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями, встановлено, що у разі вивезення спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів з території акцизного складу або транспортування такої продукції без відмітки представника органу доходів і зборів на товарно-транспортній накладній про погодження відпуску до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів - 200 відсотків вартості вивезеної або транспортованої продукції, але не менше 15000 гривень.

Таким чином, переміщення підакцизних товарів (продукції) підприємством-виробником таких товарів (продукції) з одного акцизного складу на інший акцизний склад є об’єктом оподаткування акцизним податком і таке переміщення без відмітки представника контролюючого органу на акцизному складі на товарно-транспортній накладній «Виїзд дозволено» забороняється.

Водночас переміщення підакцизних товарів (продукції) підприємством-виробником таких товарів (продукції) (з місця виробництва на склад або з одного складу на інший, якщо такі переміщення здійснюються в межах одного акцизного складу) не є об’єктом оподаткування акцизним податком.

Відповідне питання – відповідь розміщено у категорії 116 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс»  офіційного веб-порталу ДФС України.

 

Обновлено 17.12.2015 16:07