Ошибка
  • XML Parsing Error at 1:84. Error 9: Invalid character

Чи будуть користуватись пільгами по земельному податку ФО, яким призначено пенсію не за віком, а по інвалідності?Як використовують РРО інтернет-магазин. Податкова реформа: основні новації в адмініструванні ПДВ.

13.11.2015 08:45 Карина
Печать PDF

 

Чи будуть користуватись пільгами по земельному податку ФО, яким призначено пенсію не за віком, а по інвалідності?

Відповідно до п.281.1 ст.281 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755 (далі – ПКУ) від сплати земельного податку звільняються: інваліди першої і другої групи; пенсіонери (за віком); ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України ”Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”; фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Звільнення від сплати земельного податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм, встановлено у п. 281.2 ст. 281 ПКУ.

Фізичні особи, які вийшли на пенсію не за віком (за вислугу років, по інвалідності, в разі втрати годувальника тощо) після досягнення ними пенсійного віку, мають право на пільгу щодо сплати земельного податку за земельні ділянки, що належать їм на правах приватної власності.

Право на пільгу щодо сплати земельного податку мають фізичні особи, право власності яких на земельні ділянки посвідчено належними документами та даними державного земельного кадастру.

Для отримання пільги щодо сплати земельного податку фізична особа має подати до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки заяву про надання пільги та документи, що посвідчують право такої особи на пільгу (паспорт, пенсійне посвідчення тощо).

 

 

 

Чи оподатковується податком на доходи фізичних осіб вартість автомобілю, що наданий благодійною організацією громадянину - інваліду за рахунок спонсорських коштів?

Згідно з пп. «ж» пп. 170.7. ст.170 Податкового кодексу України від 02.12. 2010 № 2755 (далі – ПКУ) не включається до оподатковуваного доходу цільова благодійна допомога, що надається резидентами – юридичними чи фізичними особами у будь-якій сумі (вартості) платнику податків, визнаному в установленому порядку інвалідом, законному представнику дитини-інваліда для виконання зобов’язань держави згідно із законодавством України по забезпеченню технічними та іншими засобами реабілітації, виробами медичного призначення, автомобілем за рахунок бюджетних коштів (за умови зняття інваліда, дитини-інваліда з обліку на забезпечення такими засобами, виробами, автомобілем за рахунок бюджетних коштів). Категорії інвалідів і дітей-інвалідів, перелік технічних та інших засобів реабілітації, виробів медичного призначення, марок автомобілів, зазначених у цьому підпункті, затверджуються законодавством. Одже, благодійна допомога у вигляді автомобіля або суми коштів на придбання автомобіля для платників податків, визначених у встановленому порядку інвалідами, не є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб у разі якщо така благодійна допомога надається за рахунок бюджетних коштів. Якщо допомога у вигляді автомобіля надається благодійною організацією за рахунок інших коштів (не бюджетних), то сума такої допомоги оподатковується податком на доходи фізичних осіб на загальних підставах за ставками визначеними п. 167.1 ст. 167 ПКУ (15% та/або 20%).

Спрощенці Київського району  м. Одеси перерахували до місцевого бюджету

понад 3,2 млн. грн єдиного податку

Представниками бізнесу, які перебувають на обліку в Київському районі м. Одеси, і які обрали спрощену систему оподаткування, за 10 місяців 2015 року до місцевого бюджету сплатили 67,7 млн. грн єдиного податку. Порівняно з аналогічним періодом минулого року, надходження єдиного податку зросли майже на 13,2 млн. грн, – про це повідомив в.о. начальника ДПІ у Київському районі м. Одеси Руслан Оруджев .

Від юридичних осіб надійшло 9,9 млн. грн єдиного податку, що майже на 784 тис. грн більше, ніж за відповідний період минулого року.

Фізичні особи-підприємці сплатили 57,8 млн. грн єдиного податку, що на 12,4 млн. грн більше, ніж за січень-жовтень 2014 року.

Нагадуємо, що Статтею 295 Податкового кодексу України встановлено, що платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок у вигляді авансових внесків не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця, або можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.

Отже, платникам першої-другої груп єдиного податку, у зв’язку із зміною розміру мінімальної заробітної плати, сума єдиного податку за фіксованою ставкою, що підлягає сплаті до бюджету, розраховується від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня податкового (звітного) року, і не підлягає зміні протягом року.

Платниками Київського району м. Одеси погашено 14,4 млн.грн. податкового боргу

Як повідомили у підрозділі погашення заборгованостей ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області за 10 місяців 2015 року за рахунок вжитих податківцями заходів із забезпечення погашення податкового боргу до Зведеного бюджету надійшло 14,4 млн.грн., в тому числі:

до Державного бюджету  - 11,7 млн.грн., до місцевих бюджетів - 2,6 млн.грн..

Більшості боржникам були  направлені податкові вимоги та проведені заходи щодо погашення боргу в межах чинного законодавства. Так, на протязі січня-жовтня 2015 року було сформовано та вручено платникам 222 податкових вимог про сплату податкового боргу. Крім того, з метою погашення податкового боргу було підготовлено та направлено до суду 44 позовних заяв про стягнення податкової заборгованості. В податкову заставу описано майно платників податків на суму 515,4 тис.грн.

ДПІ у Київському районі м. Одеси звертає увагу, що податковий борг у платника податків виникає у разі не сплати ним  у встановлені законодавством строки суми грошового  зобов'язання, яку самостійно визначено ним у податковій декларації, або визначено контролюючим органом. Якщо платником  податків - боржником самостійно не погашається сума податкового боргу, то відповідно до вимог Податкового кодексу України, орган ДФС здійснює за платника податків і на користь держави, заходи щодо погашення ним податкового боргу.

Слід зазначити, що на офіційному порталі ДФС України працює сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», скориставшись яким платники мають змогу отримати інформацію щодо суб’єктів господарювання, які мають податковий борг.

На потреби армії мешканці Київського району м. Одеси сплатили 19,2 мільйонів гривень

Саме стільки військового збору сплачено жителями району до бюджету за десять місяців 2015 року, що на 2,8 мшльйонів гривень більше від очікуваного показника. Виконання індикативного показника забезпечено на 116,7%. Зокрема, у жовтні цього року до бюджету району надійшло 2,2 мільйна гривень військового збору. Про це повідомив в.о. начальника ДПІ у Київському районі Руслан Оруджев.

Слід нагадати, що об’єктом оподаткування військовим збором є доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами; виграшу в державну та недержавну грошову лотерею; виграшу гравця (учасника), отриманого від організатора азартної гри.

Ставка збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування.

Порядок нарахування, утримання та сплати (перерахування) збору до бюджету здійснюється у порядку, встановленому статтею 168 Податкового кодексу.

Завдяки діям податківців Київського району погашено заборгованість по заробітній платі у сумі 286,5 тисячи гривень

З метою наповнення місцевого бюджету ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області спільно з райдержадміністрацією постійно проводиться індивідуальна роз’яснювальна робота з підприємствами, які мають рівень заробітної плати менше встановленого законодавством мінімуму, та тими, які мають заборгованість з виплати заробітної плати.

Так, з початку року було проведено 41 співбесіду з керівниками 118 таких підприємств на засіданнях спільних робочих груп. Як результат, 36 суб*єктів господарювання погасили заборгованість по виплаті працівникам заробітної плати в сумі понад 286,5 тисяч гривень, - повідомив в.о. начальника інспекції Руслан Оруджев.

Працівниками ДПІ проведена індивідуальна роз’яснювальна робота з керівниками 174 підприємств, які значно занижували заробітну плату своїм працівникам. Після проведених співбесід 157 з них підвищили рівень виплати заробітної плати. Як результат, додатково до бюджету надійшло 762,8 тисяч гривень податку на доходи фізичних осіб зазначив Руслан Оруджев.

Кожен громадянин має право на заробітну плату не меншу від установленого мінімального розміру. Нагадуємо, що на цей час розмір мінімальної зарплати становить 1378 гривень.

Понад 552,4 мільйонів гривень надійшло до Зведеного бюджету від платників Київського району

За словами в.о. начальника державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області Руслана Оруджева, забезпечення ритмічних та стабільних надходжень до бюджетів усіх рівнів є на сьогодні першочерговим та найголовнішим завданням для органів Державної фіскальної служби України.

Завдяки злагодженим діям фахівців ДФС у Київському районі м. Одеси та зусиллям бізнесу, за 10 місяців поточного року до Зведеного бюджету спрямовано 552,4 млн. грн. податків, зборів та неподаткових платежів. Порівнянно з аналогічним періодом минулого року надходження збільшились на 151,4 млн.грн., темп росту становить – 137,8 відсотки, – відмітив Руслан Оруджев.

Державний бюджет отримав понад 234,6 млн.грн., плановий показник перевиконано на 29,2 млн.грн. Основні джерела наповнення Державного бюджету це податок на прибуток та податок на додану вартість, надходження яких з початку року становили 38,7 млн. грн. та 109 млн.грн. відповідно. За рахунок надходжень акцизного податку державна скарбниця отримала майже 9,5 млн.грн.

Надходження, що формують місцеві бюджети перевищили 317,8 млн. грн., що майже на 60,5 млн.грн. або на 23,5 відсотків більше ніж за 10 місяців минулого року, – зазначив Руслан Оруджев.

До уваги платників податковий календар на листопад 2015 року!

ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області повідомляє, що

19 листопада останній день сплати:

- податку на прибуток підприємства за 3-й квартал;

- частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до держбюджету державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями за результатами фінансово-господарської діяльності, за 3-й квартал;

- ПДВ за 3-й квартал платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу;

- екологічного податку за 3-й квартал;

- рентної плати за користування надрами за 3-й квартал з урахуванням фактично сплачених авансових внесків;

- рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України за 3-й квартал з урахуванням фактично сплачених авансових внесків;

- рентної плати за спеціальне використання води за 3-й квартал;

- рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів за 3-й квартал;

- рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами природного газу та аміаку територією України за 3-й квартал з урахуванням фактично сплачених авансових внесків;

- збору за місця для паркування транспортних засобів за 3-й квартал;

- туристичного збору за 3-й квартал;

- єдиного податку з сум доходів, що оподатковуються за ставкою 15% та задекларовані у 3-у кварталі платниками єдиного податку – фізичними  особами – підприємцями першої та другої груп;

- єдиного податку юридичними та фізичними особами – підприємцями, віднесеними до третьої групи, за 3-й квартал.

Чи буде штраф за запізнену акцизну декларацію при своєчасній оплаті по ній

Фахівці ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області повідомляють, якщо декларація з акцизного податку подана до контролюючого органу  з порушенням терміну, але податок  сплачений своєчасно то до такого платника податків застосовуються санкції, передбачені п. 120.1 статті 120 Податкового кодексу України.

Згідно п. 120.1 статті 120 Податкового кодексу України відповідальність за неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчиненні платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Пунктом  223.2 статті 223 Податкового кодексу України визначено, що платник податків з підакцизних товарів (продукції), вироблених або переобладнаних на митній території України; імпортер алкогольних напоїв та тютюнових виробів; суб'єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів; оптовий постачальник електричної енергії подає щомісяця не пізніше 20 числа наступного періоду декларацію акцизного податку

Як використовують РРО інтернет-магазин

Законодавством України встановлено обов'язок суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу.

- проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;

- видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов'язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

Це передбачено Законом України від 06 липня 1995 року N 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Що стосується доставки товарів кур’єрською службою, то такому продажу товарів продавець повинен забезпечити доставку покупцю раніше роздрукованого розрахункового документа (чеку) разом із придбаним товаром за допомогою кур'єрської служби (поштової служби), яка може бути як сторонньою організацією, так і структурною одиницею продавця.

Також розрахунковий документ (чек) може бути виданий покупцю кур'єром (поштовою службою) при передачі покупцю придбаного товару та сплаті ним коштів за його придбання. При цьому такий розрахунковий документ (чек) повинен бути роздрукований з використанням РРО, зареєстрованого на такого кур'єра (поштову службу).

Таким чином, при доставці кур’єром (поштою) покупцеві видається розрахунковий документ, який роздрукований кур’єром (поштою) у момент оплати товару покупцем безпосередньо при отриманні товарів. При цьому РРО повинен бути зареєстрований на кур’єра або пошту. Якщо ж товар був оплачений заздалегідь, то розрахунковий документ повинен роздрукувати продавець товарів і передати кур’єрові (пошті) для вручення покупцеві.

Як зазначено вище, Законом № 265 визначено, що операції з оплати товарів і послуг через платіжні термінали та Інтернет з використанням електронних платіжних засобів є безготівковими розрахунками. Водночас звертаємо увагу, в разі проведення розрахункових операцій у безготівковій формі з використанням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо ) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг також потрібний РРО.

Детальна інформація розміщена у листі ДФС України від 01.10.2015 № 20887/6/99-99-22-07-03-15.

Податкова реформа: основні новації в адмініструванні ПДВ

ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області повідомляє, що комітет Верховної Ради з питань податкової та митної політики зареєстрував на сайті парламенту проект закону №3357 про внесення змін до Податкового кодексу щодо податкової лібералізації.

Зокрема, цим законопроектом запропоновано наступні зміни в частині адміністрування податку на додану вартість:

– зниження ставки податку до 15% (чинна 20%): ставка 15% є мінімальною стандартною ставкою за законодавством ЄС згідно Директиви Ради 2006/112/ЄС про спільну систему ПДВ;

– вирішення проблеми вимивання обігових коштів платників: збільшення овердрафту з середньомісячних податкових зобов'язань до сплати на  середньомісячні обсяги нарахованих податкових зобов'язань платника, а також запровадження  можливості реєстрації податкових накладних із запізненням без поповнення ПДВ рахунку шляхом зміни показників  формули;

– заборона скасування контролюючим органом сум податкового кредиту за формальними ознаками: податковий кредит може бути скасовано виключно у разі виявлення помилки в ІПН платника або у формуванні його по неоподаткованих операціях;

– впровадження бюджетного відшкодування в автоматичному режимі для всіх сум ПДВ, підтверджених системі електронного адміністрування ПДВ: скасування обмежень на автоматичне відшкодування (критерії);

– запровадження публічного Реєстру заяв на бюджетне відшкодування: оприлюднення інформації щодо стану відшкодування ПДВ в розрізі окремих платників податків та заявлених ними до відшкодування з бюджету сум ПДВ;

– запровадження обов'язку відшкодування ПДВ виключно в порядку черговості надходження заяв;

– блокування схем формування фіктивного кредиту з використанням системи електронного адміністрування ПДВ: повернення з бюджету надміру сплачених коштів виключно через електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ;

– введення системи захисту сумлінного платника від несвоєчасної реєстрації податкових накладних/коригувань та забезпечення виправлення помилок контрагентами: передбачення можливості подання скарг платником податків на контрагентів з подальшою його перевіркою контролюючим органом протягом 15 днів та накладенням штрафів за несвоєчасну реєстрацію та невиправлення помилок у податкових накладних;

– встановлення, що база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижчою за рівень звичайних цін (замість "не може бути нижче їх собівартості");

– унеможливлення анулювання реєстрації платника ПДВ за формальних підстав (лише на підставі запису про відсутність його за місцезнаходженням або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу);

– встановлення механізму запобігання використання підприємствами штучно створеного податкового кредиту: встановлення правила донарахування зобов'язань у разі виявлення за результатами вибіркової інвентаризації нестачі придбаних товарів/необоротних активів;

– усунення розбіжностей між показниками формули системи електронного адміністрування ПДВ та даними податкової декларації з ПДВ: надання тимчасової можливості (2 місяці) врахування у показниках формули системи електронного адміністрування ПДВ показників за уточненими деклараціями з ПДВ за період до 1 липня 2015, у разі проведення перевірки контролюючим органом таких уточнень;

– запровадження можливості врахування у формулі системи електронного адміністрування ПДВ податкового кредиту за операціями з нерезидентом на підставі податкових накладних, зареєстрованих із запізненням;

– запровадження касового методу виникнення податкових зобов'язань та податкового кредиту для підприємств паливно-енергетичного комплексу;

– застосування спеціального режиму оподаткування ПДВ сільськогосподарським підприємством тільки по операціям у тваринництві;

– скасування особливостей оподаткування ПДВ при постачанні зернових та технічних культур, в результаті чого всі платники, які будуть експортувати зерно матимуть право на бюджетне відшкодування ПДВ.

Нові книги обліку доходів та витрат в електронному вигляді: що змінилося

Фізичні особи – підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку третьої групи, платниками податку на додану вартість, ведуть книгу обліку доходів і витрат (далі – Книга). Це передбачає підпункт 296.1.2 пункт 296.1 статті 296 глави 1 розділу ХІV Податкового кодексу України.

Платники у Книзі, щоденно, за підсумками робочого дня відображають отримані доходи та понесені витрати. Книга ведеться за вибором платника податку: в паперовому або в електронному вигляді.

Фахівці ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області радять єдинникам вести відповідні Книги в електронному вигляді. Нові форми таких Книг затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року №579, зокрема, книгу обліку доходів – для підприємців-єдинників (неплатників ПДВ) І, ІІ та ІІІ груп і порядок її ведення (Порядок 579/1) та книгу обліку доходів – для підприємців-єдинників (платників ПДВ) ІІІ групи і порядок її ведення (Порядок 579/2).

Щоб дістати можливість вищевказаним категоріям платників використовувати Книгу в електронному вигляді, потрібно зареєструвати її в органі ДФС, а саме: подати заяву, укласти договір і зазначити відповідальних осіб, які мають електронні підписи. Весь документообіг із ДФС відбуватиметься в електронному вигляді.

Після реєстрування Книги, записи до неї вносяться щодня до 24:00, а виправлення помилок – шляхом унесення коригувального рядка з «+» або «-». Суми записуються у гривнях з копійками, тобто спосіб заповнення Книги приведено у відповідність із способом заповнення податкової декларації єдинника (для зручності платник має змогу вже записувати суму у гривнях з копійками).

Разом з тим, до форми Книги для єдинників – неплатників ПДВ внесено ряд змін: з неї виключено графу 6 «Сума заборгованості, за якою минув строк позивної давності»; у графі 2 потрібно записувати готівкові та безготівкові грошові надходження окремими рядками за підсумками робочого дня. Те саме стосується і повернень. А отже, і в підсумкових графах 4 та 6 готівкові та безготівкові суми будуть відображені окремо.

Водночас для єдинників – платників ПДВ передбачений інший порядок заповнення Книги: розділяти тільки готівкові та безготівкові надходження, проте повернення – ні.

Варто зазначити, що терміново змінювати старі Книги на нові не потрібно, оскільки вони діятимуть до їх закінчення.

Більше про форми книг обліку доходів і витрат та порядок їх ведення дивіться за посиланням:http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z0800-15.

Особливості нарахування ЄСВ при погодинній оплаті праці

Платники досить часто цікавляться питанням щодо нарахування єдиного внеску, якщо оплата праці працівників, що працюють неповний робочий день, здійснюється за погодинною системою та становить менше законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати.

Якщо база нарахування єдиного внеску (крім винагороди за цивільно-правовими договорами) не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата, сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платників. Такі норми передбачені частиною п’ятою ст.8 Закону про ЄСВ.

Разом з тим, мінімальна заробітна плата – це законодавчо встановлений розмір заробітної плати за просту, некваліфіковану працю, нижче якої не може провадитися оплата за виконану працівником місячну, а також погодинну норму праці (обсяг робіт) (ст. 95 Кодексу законів про працю та ст.3 Закону про оплату праці). Розмір мінімальної зарплати встановлюється і переглядається відповідно до статей 9 та 10 Закону про оплату праці та не може бути нижчим від розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Нагадуємо платникам, що  з 1 вересня 2015 року розмір мінімальної заробітної плати становить 1378 грн.,  відповідно у погодинному розмірі – 8,25 грн.

Отже, для осіб, які працюють неповний робочий день за основним місцем роботи, де заробітна плата менша, ніж законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати, підприємство має нараховувати єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, виходячи з розміру мінімальної заробітної плати. При цьому, утримання єдиного внеску – з фактично нарахованої заробітної плати (доходу).

Чи можуть платники єдиного податку вказувати відомості з від’ємним

значенням у графах 4 та 6 книги обліку доходів?

Відповідно до п.п. 296.1.1 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи - підприємці), які не є платниками податку на додану вартість, ведуть книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів.

Порядок ведення книги обліку доходів платників єдиного податку першої і другої груп та платників єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 579 (далі – Порядок № 579).

У книзі обліку доходів фізичні особи - підприємці, що обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку першої і другої груп, а також платники єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість, відображають щоденно, за підсумками робочого дня отримані доходи (п. 1 Порядку № 579).

Оскільки платники єдиного податку у книзі обліку доходів здійснюють записи за підсумком робочого дня, протягом якого було отримано дохід, то відомості у графах 4 «скоригована сума доходу» та 6 «всього» зазначеної книги не можуть вказуватися з від’ємним значенням.

Продавцем/покупцем порушено порядок

заповнення податкової накладної – дії покупця/продавця

ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області інформує.

Пунктом 201.10  статті 201 Податкового кодексу України (далі –  Кодекс) визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку – продавець товарів/послуг зобов’язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

У разі порушення продавцем/покупцем товарів/послуг порядку заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця.

Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або порушено порядок її заповнення та/або порядок реєстрації в ЄРПН.

До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку на додану вартість (далі – ПДВ) у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

Надходження такої заяви із скаргою є підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки зазначеного продавця для з’ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов’язань з ПДВ за такою операцією.

Перевезення пасажирів та вантажів обов’язково

зазначається у заяві на застосування спрощеної системи оподаткування

Фізична особа – підприємець, яка самостійно виявила бажання здійснювати діяльність на спрощеній системі оподаткування, повинна дотримуватись вимог Податкового кодексу України та зазначати у заяві про застосування спрощеної системи оподаткування обов’язкові відомості, у тому числі «Місце провадження господарської діяльності».

У разі здійснення діяльності з перевезення пасажирів або вантажів, у тому числі за межами митної території України, фізична особа – підприємець – платник єдиного податку у рядку 7 «Місце провадження господарської діяльності» заяви про застосування спрощеної системи оподаткування зазначає: «Перевезення по Україні» та/або «Міжнародні перевезення».

Відповідно до п.п. 298.1.1 п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами і доповненнями для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу заяву.

Форма та порядок подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування затверджені наказом Міністерства фінансів України від 20.12.2011 № 1675, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.12.2011 за № 1536/20274.

У заяві зазначаються обов’язкові відомості, зокрема місце провадження господарської діяльності (п. 298.3 ст. 298 ПКУ).

Реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку (п. 299.1 ст. 299 ПКУ).

До реєстру платників єдиного податку вносяться відомості про платника єдиного податку, зокрема місце провадження господарської діяльності (п. 299.7 ст. 299 ПКУ).

Отже, фізична особа – підприємець, яка самостійно виявила бажання здійснювати діяльність на спрощеній системі оподаткування, повинна дотримуватись вимог ст. 298 ПКУ та зазначати в заяві про застосування спрощеної системи оподаткування обов’язкові відомості, у тому числі «Місце провадження господарської діяльності».

Тонкощі нарахування ЄСВ з мінімальної заробітної плати за вересень 2015 року

Розмір мінімальної заробітної плати з 01 вересня 2015 становить 1378 гривень, відповідно розмір максимальної величини заробітної плати, з якої справляється єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, становить 23 426 гривень. Мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов'язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання та фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників.

Відповідно до статті І Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» мінімальний страховий внесок - це сума єдиного внеску, що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця.

Максимальна величина бази нарахування єдиного внеску - максимальна сума доходу застрахованої особи, що дорівнює сімнадцяти розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом, на яку нараховується єдиний внесок (статті 1 Закону № 2464).

Роботодавці нараховують єдиний внесок на суму нарахованої кожній застрахованій особі зарплати за видами виплат, які включають основну й додаткову заробітну плати, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у т.ч. у натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону № 108/95 (статті 7 Закону № 2464).

Статтею 8 Закону № 2464 передбачено, якщо база нарахування єдиного внеску (крім винагороди за цивільно-правовими договорами) не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску; встановленої для відповідної категорії платника.

Умовою застосування зазначеної норми є перебування найманого працівника у трудових відносинах повний календарний місяць.

У разі звільнення працівника з основного місця роботи протягом місяця, в якому нарахована заробітна плата за відпрацьований час не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, сума єдиного внеску розраховується з фактично нарахованої заробітної плати незалежно від її розміру.

Обов'язок роботодавця щодо нарахування єдиного внеску з мінімальної заробітної плати за основним місцем роботи також передбачено і у разі, коли працівник працював неповний місяць (перебував на лікарняному, у відпустці у зв'язку з вагітністю та пологами, у відпустці без збереження заробітної плати, у щорічній або додатковій відпустці тощо).

У разі якщо роботодавцем за період з 1 вересня 2015 року було здійснено нарахування єдиного внеску виходячи з мінімальної заробітної плати, що становила 1 218 гри., він повинен здійснити донарахування єдиного внеску виходячи з мінімальної заробітної плати, що становить з 1 вересня 2015 року 1378 гривень.

Також необхідно провести перерахунок максимальної величини бази нарахування при розрахунку єдиного внеску на суми допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами, оплати відпускних, період яких більше одного місяця, та нарахування проводились до 01.09.2015 року.

Отже, за період з 1 вересня 2015 року платники повинні здійснити перерахунок нарахованих сум єдиного внеску та відобразити такі суми у звітності з єдиного внеску за жовтень - грудень 2015 року.

У разі здійснення платниками перерахунку єдиного внеску, пов'язаного із зміною розміру мінімальної заробітної плати та розміру максимальної величини, з якої справляється єдиний внесок, передбачених Законом № 704, штрафні санкції за донарахування платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску фіскальним органом не застосовуються.

Сектор комунікацій ДПІ у Київському районі м. Одеси

Головного управління  ДФС в Одеській області

 

Обновлено 13.11.2015 09:02
 

Newsflash

ВНИМАНИЕ! АКЦИЯ "Медовый месяц" ко Дню бухгалтера!

ВНИМАНИЕ! АКЦИЯ "Медовый месяц" ко Дню бухгалтера!

У всех новых клиентов (юридических и физических лиц) только 1 месяц есть возможность приобрести программный комплекс «M.E.Doc» со скидкой до 70%!

Компьютерная программа «M.E.Doc» (My Electronic Document) предназначена для электронного документооборота:

с контролирующими органами
сдача электронной отчетности, регистрация налоговых накладных в электронном виде;

с контрагентами (партнёрами)
обмен налоговыми накладными, счетами, актами, договорами и другими юридически значимыми документами.

С помощью «M.E.Doc» Вы сможете автоматизировать процессы отчетности и документооборота в рамках одной программы!

Цены, период проведения акции, телефоны для уточнения деталей и заказа ПК смотрите  на сайте ТМ "Аркада-Гранд" - http://arkada.od.ua/akcii.php

п»їп»їп»ї